De 5 beste voorbeelden van promotionele blikken

2-09-2024

Het grote voordeel van blikverpakkingen is toch wel dat ze op talloze manieren zijn in te zetten. Ze zijn te gebruiken als beschermende verpakking voor kwetsbare producten zoals koffiebonen en theeblends. Maar naast hun beschermende eigenschappen, zijn blikken ook dé perfecte manier om uw merk stevig neer te zetten. Promotionele blikken zijn niet voor niets een populaire manier om producten en merken te promoten.

In de jaren hebben wij al een enorme variëteit aan promotionele blikken aan ons portfolio mogen toevoegen. Van non-foodproducten tot koffie en thee, tot aan cosmetica en nog veel meer. Blikken zijn geschikt voor het verpakken van bijna elk soort product. Daarnaast gaan ze jarenlang mee, waardoor de merknaam of boodschap waar het om gaat, net zo lang in omloop blijft.

Om u een beeld te geven van de kracht van promotionele blikken, hebben we 5 succesvolle voorbeelden uit de afgelopen jaren op een rijtje gezet.

1. Promotionele blikken voor Mentos

Voor Perfetti van Melle, het bedrijf achter het bekende snoepjesmerk Mentos, hebben wij promotionele blikken voor de ‘Hello’-campagne mogen ontwikkelen. Deze blikjes waren speciaal bedoeld als speciale verrassing voor reizigers die op luchthavens aan het winkelen waren.

Het blikje heeft de vorm van het bekende Mentos-snoepje en is full colour bedrukt. Het woordje ‘Hello’ springt eruit dankzij een preeg; aangebracht in 3d, door middel van reliëf. Het blikje bestaat uit een romp en een deksel. De kartonnen display met vrolijke bedrukking verpakt het blikje goed en maakt het geheel een aangename verrassing!

Meer over deze case

2. Sock my feet

Sock my feet is een merk met kleurrijke ‘happy socks’. Voor dit merk hebben wij promotionele blikken ontwikkeld met een groot venster. Dat venster was een wens van de klant, omdat deze unieke sokken gezien mogen worden. Het blik heeft 2 verschillende, tegenovergestelde designs. In zo’n charmant cadeaublik past 3 paar sokken.

De gouden details geven de blikken een luxe uitstraling. Een leuk detail is bovendien dat het ene blik vanbinnen de bedrukking van het andere heeft. De twee designs passen dus perfect bij elkaar, terwijl ze enorm verschillend zijn.

Meer over deze case

3. Lucky Roostar

Ook als het gaat om verzorgingsproducten voor mannen, hebben we een mooie opdracht aan ons portfolio mogen toevoegen. Het merk Lucky Roostar was op zoek naar promotionele blikken met een robuust, stoer uiterlijk. Dat is gelukt dankzij vintage kleuren en een matte aflak. De preeg op het deksel geeft bovendien luxe aan het product.

Belangrijk was dat de blikken voor Lucky Roostar tegen de ingrediënten van hun ‘hair pomade’ kunnen. Daarnaast dient het product in het blik goed te worden afgeschermd van vloeistof en lucht. Daarom hebben we in dit geval gekozen voor het gebruik van een aluminium blik met schroefdeksel en EPE-liner. Dat is een extra onderdeel van het deksel, dat zorgt voor afscherming van lucht en vocht.

Meer over deze case

4. Original Monopol Cognac

‘Less is more’, was het credo bij dit promotionele blik. De klant was op zoek naar een nieuwe variant op het ronde flessenblik van het merk. Het blik dient een chique uitstraling te hebben en niet teveel opsmuk. Het blik is daarom bedrukt in de chique kleuren zwart en goud. Daarnaast hebben we een prachtige adelaar op het blik weten te drukken, door middel van zowel glanzende als matte lak.

Een sieraad voor elke drankenkast!

Meer over deze case

5. Simon Lévelt

In samenwerking met dit bekende merk in koffie en thee hebben we dit jaar mooie nieuwe promotionele blikken mogen creëren. Deze blikken zijn onderdeel van het verpakkingsvrij winkelen dat het merk promoot. Een duurzaamheidscampagne waar blik een perfecte mogelijkheid voor is! Blikken kunnen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld plastic tasjes, jarenlang mee zonder op waarde in te leveren. Daarnaast zijn ze ook nog eens een lust voor het oog.

Belangrijk was dat de blikken precies de juiste grootte hadden, dat ze in het schap pasten en bovendien van klein naar groot liepen. Daarnaast moesten we natuurlijk kiezen voor een blikverpakking die goed afsluit. Deze blikjes met deksel zijn voorzien van een aroma lock, wat betekent dat de aroma’s van de koffiebonen of theeblends bewaard worden. Zo gaan de producten lekker lang mee!

Meer over deze case

Bij The Box kunnen we blikverpakkingen volledig op maat maken, in de grootte, vorm en kleuren naar uw wens. Op die manier realiseren we een verpakking voor uw product of geschenk, die niet snel meer vergeten wordt. Blikken en branding gaan dan ook perfect samen!

De 5 beste voorbeelden van promotionele blikken